fietswielen verhaal

Even geleden tandem gekocht, electrisch, oude motor in ster erin met 12 magneten. oude wielmaat, zink lood batterijen .. motor deed het met niet veel tractie en niet ver op li ion batterij,  na een nodige wissel met moderne controller met pedaaldetectie en herbedraden naar driehoeksaansluiting. was ook kolossaal groot en zwaar in vergelijking met mijn nieuwe vanop 2 dehands.be. na wissel naar moderne  controller dewelke enkel een minimum van 24 magneten ondersteunde gaf deze dus ook een verkeerde snelheid aan. om legaal te zijn mag er niet meer dan exact 25 kmph of minder met ondersteuning mee gehaald kunnen worden, dit was praktisch dan wel instelbaar maar met een foute snelheidsaanduiding op de display, en 6 wielmagneetsensoren installeren was me teveel van het goede. heb via de website van sapim spokes belgium een handelaar ( fietsen daan) in lebbeke gevonden dewelke me  goede spaken met nippel kon verkopen aan ~ 50 cent per stuk, de afmetingen door de spoke calculator gehaald en de moderne motor in de oude velg gespaakt. goed resultaat tot nu toe 🙂 had de motor als koopje gekocht in een 20 inch wiel, en in de oude franse wielmaat van de tandem was dit als geheel sowieso niet eenvoudig te vinden denk ik… was al bij al een leuk projectje, nu enkel nog wat werk aan de extra verlichting en hij is helemaal af

Leave a Reply